Some changes
30 September 2015, 19:12

Jag fick för mig när jag var i Skövde för ett tag sedan att jag ville göra mitt hår mörkare. Jag letade bilder på hur jag ville ha det och gjorde slag i saken. Så nu har jag lämnat mitt blonda hår och jag är såå nöjd. Kul med lite förändring också!

Dagen
29 September 2015, 21:44

Checkade av både religionsprov och designinlämning idag vilket känns oerhört skönt. Nu har jag inga med prov eller inlämningar den här veckan och inget nästa vecka heller. Dagen har känts tung utan anledning. Humöret var inte riktigt med på träningen i morse av någon anledning och även fast både inlämningen och provet gick bra kände jag mig inte riktigt på hugget.

Nu på kvällen var det träning igen och det känns så mycket bättre nu efter. Jag lyckades hålla humöret uppe och det gick bra också. Jag ska försöka lägga mig i tid ikväll för morgondagen känner jag kommer bli tipp topp. Det är 250-dagars så det är rocktema i skolan. På kvällen är det utgång (för alla över 18...) men jag ska vara med hos Stina innan dom går ut.

Sen sist
26 September 2015, 11:37

Det händer inte speciellt mycket just nu. Men sen senast har det varit spexfoto, studiedag och en hel del träning.

När jag var på föreläsning med fystränaren för HV71 förra onsdagen (vet inte om jag berättade det) så lottade dom ut 5 biljetter till HV71 mot Örebro och jag vann. Jag hade aldrig varit på en hockeymatch innan torsdag. Jag åkte dit tillsammans med dom 4 andra som hade vunnit. Jag kände ingen av dom men det blev en riktigt rolig kväll ändå. HV vann med 4-1!!

Igår hade jag koreografi med Vicky. Vi kollade på långa och fixade till lite där. Det känns mycket bättre nu!

Iden här lördagen startade jag med en morgonpromenad med Kiwi. Det var skönt väder ute och riktigt fint nere i hamnen.
Just nu är jag påväg till Skövde med Oskar. Han skulle göra några ärenden och sen ska vi käka lunch här. Annars har jag inga storslagna planer för dagen. Jag är ensam hemma ikväll och har tidig träning imorgon.
Nästan som Hjo på sommaren

Inspo
23 September 2015, 09:35

Friday night
19 September 2015, 13:57

Emma hämtade mig vid halv 6 och vi åkte ner till ica och köpte charkisar. Det var riktigt gott och mysigt. Vi åkte in till Skövde efter det för att kolla bio. Vi såg Hitman agent 47 och den överträffade mina förväntningar. En mycket bra actionfilm! Biosalongen var pytteliten, 21 platser, men det gjorde det bara mysigare. Verkligen en bra fredagkväll.

Bra dag
18 September 2015, 12:08

Det är fredag och en bra sådan. Jag slutade skolan vid 11 och i skrivande stund sitter jag på bussen hem. Planerna för den här fredagen är klippning, träning och ikväll ska jag träffa Emma Aleniusson. Det var väldigt länge sedan vi hittade på något men ikväll ska vi käka och gå på bio. Ser riktigt mycket fram emot resten av dagen!

Luleå
16 September 2015, 15:33

Tävlingen i helgen gick både upp och ner. Det var en väääldigt rolig helg och jag kände verkligen att det var roligt att tävla. I korta gjorde jag en hel del missar. Jag gjorde en flip och en bra kombinationspiruett men resten var inte mycket att hänga i granen. Jag släppte det fort och kände att jag ändå inte kunde påverka åket i efterhand så jag och Stina skrattade mest åt våra åk.
När vi värmde upp utanför isen inför långa hade vi kollat fel på tiden så vi fick 4 minuter på oss att ta på klänningarna och skridskorna men ändå kunde jag hålla mig lugn. Jag gjorde en bra uppvärmning på isen och fick även till ett bra långa. Alla hopp var bra men jag missade i piruetterna och programkomponenterna var väldigt låga. Jag slutade på en 29:e plats av 38 totalt.

Kreta #3
16 September 2015, 09:09

En av dagarna avslutade vi på en båt. Vi åkte ut vid halv 5 till ön som låg utanför. Vi stannade vid ett ställe med riktigt turkost vatten och snorklade. Det fanns dock inte jättemycket fiskar att kolla på men det var en riktigt mysig utflykt. Andra stoppet var vid ett flygplan som hade kraschat under andra världskriget. Det var lite häftigt att se.
Vi fick en fin kväll med mysig solnedgång från båten.

Det tog på krafterna och efter nio hamnade vi på en bra restaurang. Om vi var vrålhungriga!

Säsongsstart
12 September 2015, 10:08

Nu har vi landat här uppe i Luleå. Vi flög hit igår och kom fram till hotellet vid halv 9. Jag och Nina tränade i Tibro innan vi åkte och båda gjorde en riktig kanonträning.
Idag startar jag först i andra startgrupp vilket är vid ca 12:15. Resultat finns att följa om ni kopierar länken.

Kreta #2
11 September 2015, 14:16

Dagarna såg ganska lika ut. Sol, bad, träning och restaurang på kvällen.
Dag 2 startade vi med en promenad för att se nya delar av staden. Vi gick upp för en lång mördarbacke och fick se den här utsikten.
Ännu en dag hängde vi vid poolen fram till eftermiddagen. Jag tränade en sväng innan vi fixade oss för att åka in till Chania. Vi strosade runt i massa småbutiker innan vi hamnade här
Vi åt på en riktigt bra restaurang precis vid havet i den gamla hamnen här. Den här laxen ser inte mycket ut för världen men den var dödligt god.

Kreta #1
10 September 2015, 13:34

Nu är jag tillbaka på banan igen. Jag såg bilder från Kreta på Lisas blogg så jag blev inspirerad jag också. Vi gjorde ju samma resa så har ni läst det kanske ni får veta allt igen, haha. Den här resan är verkligen oförglömlig och jag vill bara återuppleva den om och om igen. Jag ska ta allt från början med bilder från mobilen.

Vi var lagom taggade när vi lämnade skolan och började våran resa.

Efter ett fåtal timmars sömn gick vi upp, tog ett morgondopp i poolen och utforskade våran lilla stad. Vi inhandlade lite mat och kollade stranden.
Såhär spenderades de första dagarna, på en madrass i poolen. Det var runt 30 grader i luften och inte ett moln på himlen. Vi trivdes som bäst vid poolen och vi låg faktiskt inte på stranden en enda dag. Det var bara 100 meter till havet så vi gick ner och doppades några gånger.
Utsikten från våran stora balkong var fin. Man såg ön som låg utanför och lite hav. Saknar våra luncher på balkongen, det var fett mysigt.
Vid den här underbara solnedgången åt vi första kvällen. Maten var inte lika bra som utsikten men en riktigt mysig första kväll.